Jumat, 11 April 2014

Pierre Brice, Winnetou – životopis

Pierre Brice, vlastným menom Pierre Louis barón de Bris sa narodil 6.2.1929 v Breste vo Francúzsku. Rodičia chceli, aby študoval architektúru, ale on v r. 1945 odišiel z Gymnázia pred maturitou a začal študovať na dôstojníckej škole. Bojoval v severnej Afrike a Indočíne a práve tam sa stal členom amatérskeho divadla. Herectvo ho natoľko zaujalo, že napriek odporu rodičov prerušil sľubnú vojenskú kariéru a od roku 1952 sa pokúšal v Paríži uchytiť ako herec. Po prvý raz sa objavil pred kamerami v r. 1954 vo filme Ide do tuhého./Ca va barder /.Desať rokov nepatril do ,,prvej ligy“ ,až od roku 1962 po filme Poklad na Striebornom jazere.
,,Moje ambície boli sprvu skromné – uživiť sa a dokázať sám sebe, že herectvo som si zvolil dobre. Preto, keď prišiel do kín Poklad na Striebornom jazere a môj Winnetou bol naraz idolom mládeže nielen v Nemecku, ale v celej Európe, nevedel som čo robiť.“ Popularita však neklesala ani po nasledujúcich rokoch, keď vznikali ďalšie mayovky. ,, Áno, zo začiatku som sa bránil stotožňovaniu s touto postavou. Potom som si však prečítal Mayove romány a bolo mi jasné, že mnohé z toho, čo napísal o svojom hrdinovi, platí aj pre mňa samotného. „Je paradoxné, že Karol May písal Winnetoua vo väzení v čase, keď väznili slávneho náčelníka Apačov Geronima, ktorý bol údajne predobraz Winnetoua. ,,Keď sa do kín dostala záverečná časť Winnetoua, kde náčelník Apačov umiera, začal som dostávať množstvo protestných listov. Až vtedy mi úplne došlo, ako sa
diváci s mojou postavou zžili,“ hovorí s úsmevom Pierre Brice.
Na otázku, či niekedy nebol z jednostrannej úlohy unavený, odpovedá : ,, Je to moja práca, vždy som ju chcel robiť a vždy som ju mal rád.“
O tom svedčí aj
skutočnosť, že po skončení filmovania dlhé roky stvárňoval Winnetoua v divadelných predstaveniach, ktoré sa hrali pod holým nebom v rokoch 1976 až 1992 v Bad Segebergu. A ako si vysvetľuje neutíchajúcu popularitu týchto filmov? ,,Winnetou bojuje za priateľstvo, toleranciu medzi ľuďmi a za úctu k prírode. Čiže hodnoty, ktoré sú stále aktuálne .“
Pierre Brice nemá vlastné deti, ale už 40 rokov rozdáva radosť miliónom detí na celom svete. Jeho manželka v roku 1992 potratila. Keď sa ho novinári pýtali, či nie je nezodpovedné chcieť sa ako 64 ročný stať otcom odpovedal: ,,Určite máte pravdu. Chcel som mať dieťa. A uvažoval som o všetkých problémoch, ktoré s tým súvisia. Keby malo dieťa 20, ja by som mal 84. A možno by som už ani nežil.
Boh to vyriešil za nás.“ Od roku 1985 je jeho manželkou nemecká herečka Hella Krekelová.
Ako starnúci Winnetou sa objavil aj v roku 1998. Vtedy však vyhlásil, že sa k nemu už nevráti. ,,Diváci ho majú v pamäti ako muža plného sily a ja iba ťažko zapriem, že mi roky pribúdajú. Lenže v mojom srdci Winnetou aj tak zostane navždy a verím, že ešte sa s ním budú dlho stotožňovať nové generácie mladých divákov.„

Tidak ada komentar:

Posting Komentar